Mobilná reklama  – správny čas urobiť krok dopredu (časť druhá)

Mobilná reklama – správny čas urobiť krok dopredu (časť druhá)

Mobilná reklama  – správny čas urobiť krok dopredu (časť druhá)

Dnešný príspevok bude nadväzovať na prvú časť kde som sa snažil poukázať na dôležitosť pochopenia a správnosti výberu reklamy k danému výrobku alebo službe. Vždy to však začína správnym rozhodnutím a výberom vhodného reklamného partnera pre svoju reklamu a zviditeľnenie sa.

Pripraviť cielene svoje podnikanie je najväčší no zároveň základný kameň vášho úspechu. (T.H.)

V minulom článku som poukázal na fakt, že ak chcem dosiahnuť s mojim výrobkom úspech, musím ho dostať do povedomia ľudí. Nie je podstatná cena. Žijeme v modernej dobe, kedy síce veľa ľudí pozerá stále na cenu za ktorú si ten či onen produkt kúpi, avšak je medzi nami stále veľké percento populácie, ktorá rada zaplatí aj viac za kvalitný a hlavne niečím iný a zaujímavý produkt.

Reklama ako taká nie je len z pohľadu spotrebiteľa tou prvou, ktorú zahliadne a ktorá mu poukáže na daný nový produkt, ale hlavne ho častokrát svojou farebnosťou či nápaditosťou osloví až natoľko, že bude chcieť tento produkt vyskúšať aj on. Na to, aby sa tak stalo je výber reklamného elementu na vás.

Porovnajme si preto účinok statickej reklamnej plochy a mobilnej  reklamnej plochy. Statický bilbordový nosič je často spájaný s nemilosťou veľkomiest kde na každom rohu vidíte len samú reklamu a vtedy to ľudia berú skôr ako masové premnoženie ako vkusnú reklamnú plochu. Rovnaké to je aj pri statických reklamných plochách pri cestách. Keď ich máme nasekané zaradom ako vojakov v šíku, ich účelnosť a vynaložené prostriedky na reklamu sú len chabým odvarom toho za čo skutočne platíte. Nehovorím tu, že statická reklama je nevhodný reklamný element, snažím sa tu vysvetliť fakt, že keď je niečoho na jednom mieste veľa, stráca to na účinku. Preto ak máme vhodne osadenú statickú reklamnú plochu na správnom mieste v patričných rozmeroch, je to veľmi dobrá propagácia v každom prípade. Má len jednu chybu, stále stojí na jednom mieste a ľudia si ju všimnú len vtedy, keď prechádzajú okolo. Za ďalšie akú máme možnosť vnímať reklamnú plochu, keď analýzy poukazujú na fakt, že ľudia dokážu takýto druh reklamy vnímať maximálne 3 sekundy. Len pre zaujímavosť skúste si to keď pôjdete okolo nejakého statického Bilbordu. Čo a koľko dokážete z neho vnímať a koľko si po krátkom čase zapamätáte. Garantujem vám, že po hodine budete maximálne vedieť, že tam bol nejaký panák prípadne u tých lepších niečo viac. Avšak na to, aby ste dokázali odpovedať po pol dni na detaily z toho daného bilbordu budete buď potrebovať štipku geniálnej pozornosti alebo niečo čo vás na tej reklamnej ploche v 1,5 sekunde nadchne.

Pre porovnanie sa pokúsim objasniť aj druhú možnosť. Mobilná reklama predstavuje inú dimenziu ľudského vnemu. Je neustále v pohybe a jej pohyb zaručuje maximálnu dostupnosť k ľudom. Jej vhodné osadenie veľmi dopomôže vašej kampani verte mi.

Avšak otázka je prečo? Prečo práve mobilná reklama môže dopomôcť k zvyšovaniu mojich obratov, pýtate sa? Prečo si ju mám vlastne vybrať? Prečo jej dostatočne neverím? Prečo a niekoľko krát prečo?

Všetko sú to otázky na mieste. Mnohokrát premieľané otázky potrebujú správne vysvetlenie. Poďme teda k veci. Keď zbadáte auto, ktoré ťahá za sebou vozík s reklamným pútačom, bilbordom čo vás v prvom momente napadne? Pravdu? Takmer 70% ľudí, ktorí sa zahľadia na takúto mobilnú reklamu si ju vždy pozrie a prečíta však je tak? Pýtam sa však znovu, keď takúto reklamu uvidíte spojenú s hlasovou nahrávkou prípadne osvetlenú, chcete alebo nie, ale tých 70% sa automaticky zmení na vyššie percento, ktoré pravdaže ovplyvňujú vaše vnemy.

Pre zaujímavosť uvediem jeden príklad. Spomeňte si na detstvo a na reklamu z cirkusu, ktorý každoročne navštevoval vaše mesto. Pamätáte? Celé mesto vedelo, že je tu cirkus a pravdaže sme ho vždy aj radi ako deti navštevovali. A teraz k ich reklame. Pamätáte si ešte aj to, že si nestihli rozbaliť ani šapito a už autá s reklamou jazdili po našom meste a za pomoci nainštalovaných megafónov sme túto ich mobilnú reklamu počuli nielen na našej ulici, ale aj o niekoľko blokov ďalej. Celá ich propagácia bola tak jednoduchá, ale účinná a účelná, že nepotrebovali nič iného.

Keď sa nad tým zamyslime čo bolo vlastne jej cieľom? Predsa osloviť čo najviac návštevníkov. V našom prípade je to viac menej to isté. Získať čo najviac zákazníkov a v podstate nemusíme nijak odlišne túto kampaň stavať. Správny výber reklamného partnera, ktorý nám našu reklamu zostaví a pripraví tak, že bude pútavá vo všetkých smeroch. Chcete osloviť náš okres alebo nebodaj kraj? Žiadny problém všetko sa dá urobiť podľa vašich predstav a ak by ste náhodou tieto predstavy nemali je tu pre vás tím odborníkov, ktorí vás usmernia a váš pohľad veľmi radi dokreslia tak, aby ste boli spokojný. Však si len zoberme koľko rôznych spoločností dnes na trhu je.

Každopádne sa však dostaneme ku koreňu veci prečo práve mobilná reklama. Odpoveď je prostá: je masovejšia, zvučnejšia a flexibilnejšia. V mojich prieskumoch môžem povedať, že zaujme na 90% všetkých ľudí, ktorí idú okolo. Správne umiestnená v požadovanom záujmovom okruhu nám prinesie s určitosťou zisk. Treba len skúsiť osloviť tých správnych ľudí a verte mi, neoľutujte. (16.4.2017 Tomáš Hvostik)

0 komentárov k “Mobilná reklama – správny čas urobiť krok dopredu (časť druhá)Pridajte vlastný →

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *