Mobilná reklama – správny čas urobiť krok dopredu (časť prvá)

Mobilná reklama – správny čas urobiť krok dopredu (časť prvá)

Myslíte si, že je správny čas na zmenu postoja k reklame ako takej? Myslíte si, že vaša propagácia by mohla byť účinnejšia a trefnejšia, ale neviete ako na to? V tomto príspevku sa vám budem snažiť objasniť pár zásadných faktov, aký druh reklám by vám najlepšie pomohol rozprúdiť tok vášho podnikania.

Podnikatelia častokrát hovoria o tom, že reklama je príliš drahá na to, aby dopomohla k predaju ich výrobkov alebo služieb. Peniaze vyhodené na reklamu nie su zrovna ideálnym riešením pre zvýšenie prímov spoločnosti. Prípadne sa snažia negovať všetko čo s ich propagáciu môže byť spojené. V každom prípade už len to, že mnoho podnikateľov vníma reklamu ako nepriateľa, nedopomáha v ich presvedčení zmeniť svoj postoj na vec.

Dnes by som sa zameral na asi najdôležitejšiu vec v prvých krokoch a to je postoj k reklame ako takej.  Zásadná zmena postoja nielen že ovplyvní vaše následné kroky, ale dopomôže vám taktiež zmeniť filozofiou propagácie vašej spoločnosti.

 „Keby som mal posledných päť dolárov, tak tri z nich venujem na reklamu.“ Henry Ford

Pochopiť prečo je reklama vašej spoločnosti tak dôležitá nie je len ilúzia, ktorú si tvoríte vo vašej mysli, ale hlavne stvárnenie vašich predstáv v obraty, ktoré požadujete a chcete dosiahnuť. Dobrý výber reklamnej propagácie, vhodný výber miesta a času, umocnia silu, ktorou bude na potencionálneho zákazníka pôsobiť. Chceme či nie, avšak je to istým spôsobom nátlaková forma vnucovania nášho výrobku, či služby ľudom, ktorí ju v podstate ani nechcú. Každopádne, keď ju urobíme kulinársky dobre, so štipkou humoru a rázovitosti má veľký ohlas a odrazom našej kulinárskej dobroty sú pribúdajúce finančné prostriedky na našom účte a množstvo spokojných zákazníkov.

Pre názornosť uvediem jeden jednoduchý príklad ako sa to dá dosiahnuť veľmi jednoducho s bežným spotrebiteľským výrobkom ako sú napr. žuvačky v cene 2 euro 1balenie (10ks).

Čo viem:

  • žuvačky bežne konzumuje 90% populácie
  • mám nový neznámy výrobok, ktorý chcem dostať do sieti hypermarketov a obchodných reťazcov
  • cena za 1 balenie je vyššia ako cena bežných obdobných výrobkov
  • ponúkam novú značku
  • mojím cieľom je predaj 500000 balení ročne (pozor netreba byť prehnaný optimista, ale váš cieľ je veľmi dôležitý)

Čo potrebujem:

  • výber vhodného dizajnu pre váš obal k výrobku
  • výber správneho druhu reklamy
  • výber vhodných miest pre propagáciu vášho výrobku
  • výber vhodného personálu pre propagáciu
  • stanovenie si rozpočtu na reklamu spojenú s novou propagáciou

Akokoľvek budete presvedčený, že váš výrobok je „Topka“ až následné marketingové kroky vás o tom presvedčia.

Viem že mám produkt, ktorý nie je lacný oproti konkurencii, ale mám nastavenú marketingovú stratégiu predaja dobre, preto očakávam, že aktuálne mesiace spravím kus práce pre zviditeľnenie sa. Pripravil som fantastický dizajn na obal mojich žuvačiek, zvolil som vhodnú farebnosť a pútavý tvar. Vybral som si živú reklamu, s čo najväčšou dostupnosťou k ľudom. Potrebujem predsa moje žuvačky dostať až do rúk potencionálnych zákazníkov. Viditeľné svietiace reklamné LED bannery na pohľadaných hosteskách vzbudzujú záujem všetkých okoloidúcich. Pomer oslovených ľudí voči ľudom, ktorí len prechádzajú je 90/10  za 1h pri 100 ľuďoch. Vašu živú reklamu nik neprehľadne za to ručím. Celkovo za deň môžeme osloviť kvantá ľudí, no budeme pri zemi a oslovíme cca 1000 ľudí pri dvoch hosteskách s reklamnými pútačmi. Do toho vieme konkrétnu oblasť obsiahnuť aj iným druhom mobilnej reklamy, ako sú bicykle či autá s reklamným bannerom na vozíkom, ktorý bude len zvyšovať chuť zákazníka po vašom novom výrobku.

Výpočet nákladov:

Suma sumárov vaša jednodňová akcia  vás bude stáť v podstate náklady na výrobu reklamných letákov, náklady spojené s výrobou žuvačiek, (keďže dáme radi vyskúšať našu žuvačku osloveným ľudom) a už len náklady na reklamu. T.j. 1000ks letákov – 150e, výrobné náklady na žuvačky 1000ks – 200e,  reklama živá 2ks 190e = 640 euro

Ak by si však len zhruba 1/3 oslovených váš produkt následne kúpila máte všetky náklady nazad a ešte ste aj niečo v pluse.

Všetko však závisí od toho ako rýchlo a v akej sile sa rozhodnete splniť si váš určený cieľ, ktorý čaká na to kým ho začnete čím skôr plniť.

Preto ako som hovoril na začiatku tohto príspevku v prvom rade je to na vás v akej sile použijete reklamu ako nástroj na vašu propagáciu a zviditeľnenie sa. Nie je podstatné hľadať výhovorky prípadne spôsob ako nie, dôležitejšie je sa opýtať kedy a kde ideme začať pripravovať koncepciu a marketingovú stratégiu  pre váš rozvoj a zvýšenie vašich ziskov. Rozhodnutie je na každom z vás a prvý krok dopredu tiež tak zvážte ako dlho budete ešte otáľať kým ten krok skutočne urobíte. (28.03.2017 Tomáš Hvostik)

0 komentárov k “Mobilná reklama – správny čas urobiť krok dopredu (časť prvá)Pridajte vlastný →

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *